Salgsrådgivning
Salgs- og markedsføringsstrategi
Etablering af den rette strategiske platform, som virksomhedens salgs- og markedsføringsaktiviteter kan tage afsæt i
Målet er at optimere salget ved at skabe fælles målsætninger og en indbyrdes sammenhæng i den kommunikation og de salgs- og markedsføringsaktiviteter, der udføres.
Aktivitetspaletten
-
Salgs- og markedsføringsstrategier med tilhørende handlingsplaner
-
Analyser af, hvordan det igangværende salg kan boostes ved hjælp af ændringer i salget, markedsføringen og/eller kommunikationen.
Salgscoaching
Løbende rådgivning og coaching omkring håndtering af kunder, emner, medarbejdere og konkrete problemstillinger oplevet i forbindelse med en salgssituation
Målet er at optimere den måde, salget tilrettelægges og udføres på ved at sætte ind dér, hvor de største udfordringer eller muligheder for forbedringer er.
Aktivitetspaletten
-
Rådgivning og coaching til etablering af den optimale salgsorganisation, -kanaler og -processer
-
Sparring omkring valg af budskaber og salgskommunikationen i øvrigt
-
Modspil og feedback til udarbejdelse af salgspræsentationer og tilbud/kontrakter
-
Rådgivning og coaching til etablering af målstyringskoncepter, account management-koncepter, samarbejdsaftaler og kampagner/markedsføringsaktiviteter, der understøtter salget
-
Ad hoc rådgivning og coaching vedrørende håndtering af specifikke kunder, kundeemner, samarbejdspartnere og omverdenen i øvrigt
-
Løbende rådgivning og coaching vedrørende salgsteknikker og forhandlingstaktik
-
Træning inden for telefonkanvas, salgspsykologi, salgsmøder og opfølgningsteknikker
-
Ad hoc rådgivning vedr. salgsledelse og styring/motivering af salgsorganisationen